تعمیر پنل ایر کاندیشن تویوتا راوفور RAV4

تعمیر پنل ایر کاندیشن تویوتا راوفور RAV4

تعمیر پنل ایر کاندیشن تویوتا راوفور RAV4 – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع پنل air condition انواع خودرو ها در  دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی اجمالی سیستم تهویه مطبوع air condition

تهویه مطبوع air condition جهت تنظیم دما، رطوبت و کیفیت کلی هوا در یک فضای بسته یک وسیله نقلیه استفاده می شود. این کار با حذف گرما از هوای داخل خودرو و انتقال آن به بیرون و در نتیجه خنک کردن محیط داخلی به دمای راحت تری انجام می شود.

سیستم ایر کاندیشن از فناوری فشرده سازی و انبساط مبرد برای جذب گرما از هوای داخل خودرو و سپس انتشار آن در محیط پیرامون است. اجزای اصلی یک سیستم تهویه مطبوع شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، شیر انبساط و یک فن برای گردش هوای مطبوع می باشد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم ایر کاندیشن air condition خودرو

قطعات اصلی تشکیل دهنده پنل ایر کاندیشن air condition ، در خودرو های امروزی شامل : کمپرسور ،کندانسور ، شیر انبساط یا لوله اوریفیس Orifice tube ، اواپراتور و فن دمنده می باشد.

کمپرسور Compressor ، مبرد را تحت فشار قرار داده و در سراسر سیستم به گردش در می آورد. به طور معمول توسط موتور از طریق یک تسمه هدایت می شود.

گاز مبرد داغ و پر فشار به سمت کندانسور جریان می‌ یابد که معمولاً در جلوی خودرو قرار دارد و در آنجا گرما را آزاد می‌ کند و به مایعی با فشار بالا تبدیل می‌ شود.اواپراتور که در داخل کابین خودرو قرار دارد، گرمای هوای داخل را جذب می کند و با تبخیر مبرد مایع به گاز، آن را خنک می کند.

 پنل ایر کاندیشن در خودرو

پنل تهویه مطبوع (air condition) ، دما ، سرعت فن ، جهت جریان هوا و … را در داخل خودرو تنظیم می کند که معمولا روی داشبورد قرار دارد.

طراحی و چیدمان پنل کنترل AC می تواند به طور قابل توجهی بین مدل های مختلف خودرو و سازندگان متفاوت باشد. برخی از وسایل نقلیه ممکن است ویژگی های پیشرفته تری مانند کنترل آب و هوای دو منطقه ای داشته باشند که امکان تنظیمات متفاوت دما را برای راننده و سرنشین جلو فراهم می کند.

شرح مختصری از خودرو تویوتا راوفر RAV4

تویوتا RAV4 که مخفف عبارت Recreational Activity Vehicle: 4-wheel drive است، یک کراس اوور SUV کامپکت محبوب تولید شده توسط خودرو ساز ژاپنی تویوتا است. از زمان معرفی خود در اواسط دهه ۱۹۹۰، RAV4 به یکی از مدل های پیشگام در بخش شاسی بلند های کراس اوور تبدیل شده است که به دلیل تطبیق پذیری، کاربردی بودن و قابلیت اطمینان آن شناخته شده است.

RAV4  موتورهای چهار سیلندر کم‌ مصرف،  را ارائه می‌ کند و اخیراً برخی مدل‌ ها دارای موتور های قدرتمندتر یا انواع هیبریدی پلاگین هستند. این خودرو به دلیل کیفیت سواری نرم،  قابلیت حرکت تمام چرخ محرک مناسب برای شرایط مختلف جاده شناخته شده است.

تویوتا ایمنی خودروهای خود را در اولویت قرار می دهد و RAV4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو اغلب به Toyota Safety Sense مجهز است، مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های ایمنی که می‌ تواند شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و موارد دیگر باشد تا کمک راننده و جلوگیری از برخورد را افزایش دهد.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *